sarmasdizains.1s.lv

sarmasdizains.1s.lv

 Latviski По русский


Sapņu pārdevēja-Elizabete Ardēna

Kosmētika par neatņemamu modernas dzīves elementu kļuva laikā pēc pirmā pasaules kara. Tieši tad tika likti pamati kosmētiskajām impērijām, kuras dibināja divas fascinējošas, temperamentīgas un feministiski domājošas personības. Eiropā- Helēna Rubinšteina (Helena Rubinstein) un Amerikā Elizabete Ardēna (Elizabeth Arden). Abas uzskatīja, ka ārējais skaistums piešķir sievietei pašpārliecinātību un dod sievietei lielākas iespējas, noliedzot līdz tam dominējošo viktoriānisma aizspriedumu, ka tikai vieglas uzvedības sievietes akcentē savu izskatu. Abas šīs sievietes mērķtiecīgi gribēja kļūt turīgas un iegūt stāvokli sabiedrībā. Starp Ardēnu un Rubinšteinu visu mūžu pastāvēja spīva profesionāla konkurence, kas lika  stingrus pamatus prestižās kosmētikas industrijai. Viņas bija arī pirmās, kas laida klajā savas kosmētikas sērijas ar savu vārdu.
 Viņas īstais vārds ir Florensa Naitingeila  Greiema. Viņa nāca pasaulē  tieši Jaungada priekšvakarā- 1884. gada 31. decembrī, kļūstot par jaunu pārmaiņu simbolu. Šī cerību smarža jūtama vēl šodien. Viņa piedzima rančo netālu no Toronto. Florensa sapņoja kļūt par zvēru ārsti un iestājās feldšeru kursos. Ģimene dzīvoja gana trūcīgi, un prestižākas mācību iestādes viņiem nebija pa kabatai. Taču Florensai pietika arī ar šādu startu, lai nopietni ieinteresētos par farmakoloģiju. Strādājot par medmāsu, viņa noīrēja  pieticīgu dzīvoklīti un virtuvē iekārtoja mājas laboratoriju. Sākumā gan kaimiņi sūdzējās par smakām, bet vēlāk sāka piekāpt pēc  savādās meitenes brīnumainiem ādas krēmiem.
Kanādas izcelsmes medmāsa Florensa  Greiema  Ņujorkā ieradās 1908. gadā un sāka strādāt par grāmatvedi farmācijas uzņēmumā. Viņu fascinēja jauno produktu izstrāde, un viņa vēlējās šo pieredzi apvienot ar medicīnas māsas zināšanām, tāpēc neilgi pēc tam sāka strādāt skaistumkopšanas salonā. Pēc tam, aizņēmusies naudu no brālēna, 1910.gadā atvēra savu pirmo salonu uz Piektās avēnijas ar nosaukumu ELIZABETH ARDEN. Salona nosaukumu un reizē arī savu jauno vārdu viņa izvēlējās  divu iemīļotu grāmatu iespaidā. Piecu gadu laikā misis Ardēna pārvērta to par skaistuma prestiža meku, kas vēl šodien ir saglabājusi savu vārdu. Viņa turpināja atvērt arvien jaunus salonus un faktiski deva vārdam SALONS jaunu definīciju, tajā apvienojot kosmētikas kabinetus, matu kopšanu, masāžu, vēlāk arī vingrošanas telpas, kas varētu būt aerobikas aizsākumi. Katrs Elizabeth Arden salons arī šodien ir labi pamanāms ar sarkanajām durvīm, kas kļuvušas par firmas simboliku.
 1914. gadā viņa satikās ar ķīmiķi Fabianu  Svansonu, un viņu veiksmīgais radošais duets ļāva misis Ardēnas idejas transformēt reālos produktos. Pirmie bija krēms Venetian(Venēcija)  Amoretta un toniks Ardena Skin Tonic, tālāk viņi izveidoja Ardēnas  ādas kopšanas sistēmu, kurā ietilpa tīrīšana, tonizēšana, mitrināšana un barošana. Viņa palīdzēja pasaulei akceptēt acu make up, kas līdz tam bija pazīstama tikai Francijā. Misis Ardēnai pieder tolaik  pilnīgi jauna pieeja dekoratīvajai kosmētikai- tā tiek ražota, lai palīdzētu koriģēt acis, vaigus, lūpas. Bet pirms otrā pasaules kara, paredzot, ka biznesā ienāks daudzas sievietes, viņa nodibina savus karjeras kursus, kuros speciālisti apmācīja klausītājas lietišķu ārējo tēlu.
 Ardēnas produkti jau pirmsākumos atšķīrās ar izmeklētu  iesaiņojumu. Viņai pirmajai  pieder ideja mājās lietojamās kosmētikas komplektam pievienot  kaseti ar Elizabeth Arden valdzinājuma skaņām. Ardēna Holivudā nolīga sabiedrisko attiecību (PR) speciālisti Hoperi, kuras uzdevums bija piešķirt Ardēnas vārdam aristokrātiskumu. Starp citu četrdesmitajos gados kundze bija pat neilgi precējusies ar princi. Nosprausto mērķi izdevās sasniegt, jo trīsdesmito gadu pārskati rāda, ka pasaule pazīst Singer šujmašīnas, Coca-cola un Elizabeth Arden. Arī deviņdesmito gadu sākumā žurnāls Life nosauc misis Ardēnu uzskata par vienu no 20.gadsmita nozīmīgākajām Amerikas sievietēm.
 1990. gadā Elizabeth Arden (nu jau bez pašas saimnieces. Saimniece savu darbu uz šīs zemes beidza 1966. gadā) atklāja keramīdu 1, tā uzsākot revolūciju  ādas kopšanas līdzekļu tehnoloģijā. No šā atklājuma radās kapsulas sejai un acīm Ceramide Time Complex Cpasules, kas papildināta ar sešiem produktiem ir pati veiksmīgākā EA līnija. Arī Latvijā keramīdu produktiem ir liela atzinība.
 1989. gadā kompānija sāka ražot pati savas smaržas Red Door (Sarkanās durvis), tā atdzīvinot Ardēnas salonu durvju simbolu. 1997. gadā tirgū parādās smaržas th 5 Avenue (Piektā avēnija), kas ir Elizabeth Arden jaunā klasiskā tēla simbols. Tām ir lieliski panākumi arī Latvijā, tās ir visvairāk pārdotais Elizabeth Arden produkts. Šo smaržu reklāmā pirmo reizi debitē jaunā Arden seja Ambera Valeta (Amber Valleta). Viņas tēls lieliski raksturo sievieti, kura šodien izvēlas Elizabeth Arden- intiliģenta, pašpaļāvīga, profesionāla, klasiski eleganta un tai pašā laikā ar modernu attieksmi pret dzīvi.
 Elizabeth Arden stāsts nebeidzas, tas vienmēr saistīsies ar jēdzieniem –kvalitāte, stils, novatorisms un prestižs. Bet mums ikvienai noderēs gadsimta sākumā Ardēnas kundzes iemīļotākais moto „ Būt skaistai un dabiskai ir katras sievietes iedzimtas tiesības”.
               
P.S. Es pati esmu liela Elizabeth Arden produktu fane (smaržas Piektā avēnija, kosmētika) un tāpēc ļoti  vēlējos uzrakstīt rakstu par misis Ardēnu, jo šī sieviete ir paraugs uzņēmībai un dod IEDVESMU citām sievietēm realizēt savas idejas un sapņus.
 
C Sarmas dizains
Komentāri (0)  |  2013-03-04 01:47  |  Skatīts: 1086x         Ieteikt draugiem   
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ